Телефондук алдамчылардан кантип сактануу керек: эмнелерди билүү маанилүү

Телефондук алдамчылар алдоо жана ачканы урдоо үчүн уламдан-улам татаал схемаларды колдонууда. O!Bank эскертет: банктагы эсебиңиз тууралуу маалыматты же башка жеке маалыматтарыңызды телефон аркылуу эч качан билдирбеңиз.
Алдамчылар кандай ыкмаларды колдонот?
Өздөрүн банктын же мамлекеттик мекеменин кызматкеримин деп атап чалышат.
Сиздин эсебиңизде көйгөйлөр бар экендиги же жеке маалыматтарыңыздын уурдалып кеткендиги жөнүндө кабарлашат.
Сизден сыр сөздөр, пин-коддор же картанын номерлери сыяктуу маалыматтарды берүүңүздү талап кылышат.
Шилтемелерди ачууну же белгисиз тиркемелерди жүктөөнү суранышат.
Өзүңүздү кантип коргоо керек?
• Эгерде сизге белгисиз номерден чалып, маалыматтарыңыз уурдалып кетти деген маалыматты билдиришсе, сүйлөшүүнү токтотуңуз.
• Картанын маалыматтарын банктын кызматкерлери болсо дагы (номер, жаракту мөөнөтү, CVV/CVC жана SMS же push-билдирүүлөрдөн келген коддор) онлайн дагы, телефон аркылуу дагы бербеңиз.
• Белгисиз адамдардан келген видео чалууларга жооп бербеңиз же белгисиз шилтемелер боюнча өтпөңүз жана тастыкталбаган булактардан тиркемелерди көчүрбөңүз.
• Эгер шектенүүлөр жаралса, маалыматты тактоо үчүн банк менен 9999 номери аркылуу байланышыңыз.
Картадагы акчалардын уурдалышын кантип алдын алуу керек?
Картанын маалыматтарын браузерде же түзмөктө сактабаңыз.
Картанын маалыматтарын шектүү же бейрасмий сайттарга киргизбеңиз.
Эгер түзмөк бузулган же шектүү көрүнсө, башка банкомат же башка терминалды пайдаланыңыз.
Онлайн сатып алуулар үчүн чектелүү сумма менен өзүнчө картаны колдонуңуз, ал эми негизги картага интернет-операцияларды жүргүзүүгө тыюуну орнотуп коюңуз.
Карта жоголуп же уурдалып кеткенде «Мой О!» супертиркемеси аркылуу дароо бөгөткө коюңуз.
Төлөмдөрдүн жана сатып алуулардын тарыхчасын үзгүлтүксүз текшерип туруңуз.
Банктык тиркемелер үчүн татаал сыр сөздөрдү жана эки факторлуу аутентификацияны колдонуңуз.
Эгерде сиз алдамчылыктын курмандыгы болуп калсаңыз, эмне кылуу керек?
• Картаны же эсепти бөгөттөө үчүн банкка кабарлаңыз.
• Укук коргоо органдарына арыз жазыңыз.
Маанилүү: О!Bank'тын кызматкерлери эч качан жеке маалыматтарды телефондон талап кылышпайт.
Финансыларыңызды коргоңуз — ынта коюңуз жана кыраакылыкты сактаңыз!